Željko Kerum najbolji govornik u 2009. u području poslovnog sektora
Tvrtka Ciceron komunikacije, edukacijska kuća koja je usko specijalizirana za retoriku i treninge komunikacijskih i prodajnih vještina, organizirala je 2. lipnja 2009. u hotelu Antunović poslovno okupljanje s predstavljanjem rezultata istraživanja na temu “Javni govor u politici, elektroničkim medijima i biznisu”.
Istraživanje o kvaliteti javnog govora u politici, businessu i elektroničkim medijima provela je na reprezentativnom uzorku tvrtka Hendal, specijalizirana za ispitivanje tržišta.
Istraživanje je obuhvatilo:
a) prosječnu ocjenu stanja javnoga govora u Hrvatskoj;
b) ono što Hrvate smeta u javnom govoru;
c) izbor najboljega govornika u tri područja – politika, business, elektronički mediji.
Rezultati su pokazali:
a) Hrvati retoriku javnih osoba ocjenjuju trojkom (na skali od jedan do pet);
b) u javnom govoru u medijima najviše ih smeta kompliciran govor (prestručan, nerazumljiv), a nakon toga slijedi govornikovo nepoznavanje hrvatskog standardnog jezika;
c) kao najboljeg govornika u politici ispitanici smatraju Ivu Sanadera (20,8% glasova).
U poslovnom sektoru na prvom mjestu je Željko Kerum (7,8%), dok je u svijetu elektroničkih medija uvjerljivo prvo mjesto zauzeo Goran Milić (16,5%).
Zanimljivo je da je drugi po redu političar Stjepan Mesić, no daleko iza pobjednika (10,5%).
Isti slučaj je i u medijima gdje je razlika između Milića (16,5%) i drugoplasiranog Zorana Šprajca (9,5%) čak sedam postotnih bodova.
Mirela Španjol Marković, direktorica Ciceron komunikacija, komentirala je rezultate istraživanja.
Rekla je da je istraživanje pokazalo kako Hrvati ne znaju razlikovati dobro govorništvo od učestalosti pojavljivanja u medijima. Zaključila je da je, s osvojenih 20,8% glasova, hrvatski premijer najjači hrvatski brand, dok čak 60% ispitanika nije znalo navesti nijednog poslovnog čovjeka što dokazuje opću neprepoznatljivost poslovnih ljudi.
Izvor: Ciceron komunikacije