Kuret i Ostojić imaju par stotina, Željko Kerum tisuće virtualnih obožavatelja

0

 U borbi za glasove birača, trojica kandidata za gradonačelnika Željko Kerum, Ranko Ostojić i aktualni poteštat Ivan Kuret pokazala su svoju različitost u osobnosti, pristupu i načinu vođenja predizborne kampanje.

Razlike su očite i na Facebooku, vrlo popularnoj internetskoj socijalnoj mreži koja je već dokazala svoju moć, primjerice, u organiziranju prosvjeda, ali i u bilo kojoj vrsti promocije, osobne ili grupne.

Kuret i njegov izborni stožer, otkad su se i službeno uključili u izbornu utrku, naglašavaju da se HDZ-ova kampanja u Splitu temelji na ostvarenim rezultatima u proteklome mandatu, a ne na demagogiji potrošenih obećanja.

Grupa na Facebooku “Ivan Kuret za gradonačelnika Splita” broji tek – četiri člana! Iako u opisu grupe stoji: “Vrijeme je da mladi preuzmu inicijativu u Splitu. Ako se slažeš, pridruži se!”, očito je da nema baš odaziva. Premda, Kuret ima i svojih 659 pristaša na ovoj socijalnoj mreži, dok grupa “Ivan Kuret” broji 421 člana  uglavnom se radi o mahom mladim ljudima iz dijaspore, pa čak i nekolicini iz Srbije!

Očito je ipak da će svoju poziciju gradonačelnik iskoristiti do kraja, i to pojavljivanjem uživo na svim protokolarnim događajima, dio kojih bi, možda i zaobišao da nije kampanje.

S druge strane, Ostojić, kandidat SDP-a, aktivno sudjeluje na Facebooku, gdje ima svoj profil s čak 742 prijatelja. Ima otvorenu i svoju stranicu, koju podržava 496 članova, a grupa “Ranko Ostojić za gradonačelnika” broji 584 člana.

Željko Kerum je kandidat koji na Facebooku ima najveću podršku članova ove mreže, iako nije primijećeno da u njoj sudjeluje.

Primjerice, grupa “Željko Kerum gradonačelnik Splita” broji čak 4989 tisuća članova, dok je ona jednostavnog naziva “Željko Kerum”, uz koju stoji opis “amo se kladiti da ću skupiti 10.000 ljudi sa facebooka koji će potvrditi da je Kerum dostojan gradonačelnika” okupila tek 67 članova.

Splitski poduzetnik na “Fejsu” ima stranicu gdje je je okupljeno čak 12.466 obožavatelja, no valja naglasiti da je ona napravljena prije nego je bilo riječi da će se Kerum kandidirati za poteštata.

Okupili se spontano

Jure Šundov, šef kampanje Željka Keruma, kazao je da je na Facebooku došlo do spontanog okupljanja članova oko navedenih grupa, ali dio je i kontroliran.

Na procjenu čitateljima je ostavio koji je koji, a ovaj način pristupanja biračima smatra modernim alatom za približavanje ciljanim skupinama. 

Obamin poučak

Pročelnica Odsjeka za sociologiju pri splitskom Filozofskom fakultetu dr. Anći Leburić drži da se preko novih medija pridobivaju nezainteresirani birači, što je pokazala kampanja Obame u SAD-u.

– Facebook kao nova forma zgodna je prilika da se iskomunicira s javnosti ono što potencijalni gradonačelnici misle, žele ili su u stanju izreći. Svakako je hrabro suočiti se s mišljenjima onih koji možda i ne misle isto – tvrdi Anći Leburić.

Podrška poznatih

Među poznatima koji su se na Facebooku odlučili svoju potporu dati nekom od trojice kandidata za gradonačelnika, izdvajamo da je, na primjer, Adrian Ježina, predsjednik Uprave B-neta, svoju potporu dao još uvijek aktualnom gradonačelniku Ivanu Kuretu.

Potporu Ranku Ostojiću u utrci za poteštata dala je TV voditeljica Maja Sever, književnik Vlado Bulić, Giulianova supruga Kristina Džanić, stranačke kolege Nenad Stazić, Vesna Podlipec i, zanimljivo, Duje Bonacci, glasnogovornik MZOS-a.

Napominjemo da ne možemo biti sigurni da su to uistinu njihovi pravi profili. Usput, Kerumove pristaše nismo pomno pregledali; bio bi to prevelik posao jer ih je 12 tisuća.

 

 

Izvor: slobodnadalmacija.hr

Vaš komentar

Napišite što mislite o ovoj temi...

© Željko Kerum 2009